Anna’s Receptsamling

mina samlade recept genom åren…

Kokosringar, ca 25 stycken

Posted by Anna på februari 23, 2009

Smet: 1 påse kokosflingor (200 g), 2 1/2 dl socker, 3 stora eller 4 små äggvitor

Ugn: 150 grader C

Gör så här:

Blanda samman kokosflingor och socker i en skål. Vispa äggvitorna till hårt skum. Vänd ner dem försiktigt i kokosblandningen. Rör ner till en jämn smet. Forma smeten med hjälp av två teskedar till kransar på bakpappersklädda plåtar. Grädda mitt i ugnen cirka 15-18 minuter eller tills kakorna har fått fin färg och känns torra. Om kakorna inte ska förvaras så länge lägger du dem i en burk med tätslutande lock tillsammans med en bit vetebröd. Försvara annars bäst i frysen.

Källa: HJ

Ett svar to “Kokosringar, ca 25 stycken”

  1. matilda said

    dom här är mina favoriter! dom är enkla att göra, jag är ju bara 13 år så det är ett plus. haha🙂
    men en sak: kan du lägga ut bilder på alla recept så man får se hur de ska se ut?

    take care

    Hej Matilda,
    Ledsen men jag har inga bilder att lägga ut för tillfället, men så fort jag tar någon så gör jag det. Ålder spelar ingen roll om man gillar att baka eller laga mat, tvärtom, det är kul att se unga stå i köket idag, det gör inte många.

    Hälsningar Anna

Kommentera

 
