Anna’s Receptsamling

mina samlade recept genom åren…

Kalkon – & Avokadomacka, 2 mackor

Posted by Anna på augusti 20, 2009

2 skivor rågbröd, 1/2 avocado, 1/4 krm örtsalt, 2 tsk dijonsenap, 6 tunna skivor rökt kalkon (ca 30 g), 4 körsbärstomater i olika färger, 1 msk krasse

Gör så här:

Skala och skiva avocadon, fördela den på bröden. Tryck till avocadon lätt med en gaffel och krydda. Bre på senapen och fördela kalkonskivorna. Skölj, skiva och fördela tomaterna. Toppa med krasse.

Källa: ur tidningen Laga Lätt

4 svar to “Kalkon – & Avokadomacka, 2 mackor”

  1. Pinglan said

    jAG SOM ÄLSKAR AVOKADO. GOTT, GOTT!
    TREVLIG HELG!

  2. det är så gott med avokado på macka! jag brukar ha på lite rödlök också, men krasse låter ju superfräsht!

  3. Helena said

    Avocado är nog något av det godaste som finns!

    http://helenaljunggren.com/

  4. Emmas Kök said

    Gott, smörgåsar skulle jag kunna äta för jämnan. Sällan jag äter med avokado dock, skall bättra mig på det!

Kommentera

 
