Anna’s Receptsamling

mina samlade recept genom åren…

Ostöverbakade lammkotletter, 4 portioner

Posted by Anna på oktober 20, 2009

4 stora dubbla lammkotletter, 3 msk Arla smör- & rapsolja citron, 1/2 tsk salt, 1 dl Arla köket riven Kvibille Svecia, 1 pressad vitlöksklyfta, 2 msk ströbröd, 1 dl hackad persilja, 250 g körsbärstomater

Gör så här:

Sätt ugnen på 250 grader. Bryn köttet på båda sidorna i 1 msk smör & rapsolja i en stekpanna och salta. Lägg kotletterna på ett ugnssäkert fat. Blanda ost, vitlök, ströbröd och persilja med 2 msk smör- & rapsolja. Bred det på köttet. Lägg körsbärstomaterna vid sidan om köttet. Gratinera i övre delen av ugnen 3-4 minuter. Servera med kokt pasta kryddat med smör & rapsolja citron och svartpeppar.

Källa: Arla Köket

7 svar to “Ostöverbakade lammkotletter, 4 portioner”

  1. Veronique said

    Just nu har jag ”Veronique tipsar” på min blogg! Ta en titt och se om du hittar något användbart 🙂

  2. det där lät gott! Lamm är verkligen underskattat!
    Här har du en till som delar ditt matintresse och älskar att blogga om det=)

    Kram Erica

  3. Marielle said

    Det där lät gott!

  4. Tobbe said

    Ville bara bjuda in till min nya matblogg, Den Rockande Kocken… http://blog.godaremat.se/ Ha en bra dag…

  5. sötblogg 😀

    följer duh min,
    följer jag din ,

    http://tiepamandahh.blogspot.com

  6. Spännande recept! Ska absolut testas :-)!

  7. Magrutor said

    Grymt och smaskigt recpet! 🙂 tack

Lämna en kommentar